Advendiseeria 3. osa: Taga tiimis tõhus suhtlemine
Siit leiad kolm nippi, et tagada tiimis toetav ja tõhus suhtlemine ka pühade perioodil.
1. Selged ootused
Tõhusa suhtluse üks esimestest alustaladest on kindlasti selged ootused vajalike tegevuste sisu, nende prioriteetsuse järjekorra ja tähtaegade osas. Inimesed ei pruugi pühade ajal alati kättesaadavad olla, näiteks võib kolleeg tööpäeva lõpus hoopis lasteaia jõulupeol olla või pärast jõule nädalakese maakodust kaugtööd teha. Et eesootavatel nädalatel midagi laualt maha ei kukuks ega keegi teise töö hilinemise tõttu ületööd tegema ei peaks, arutage tiimiliikmetega läbi, mis on need vajalikud tegevused, mis lähinädalatel kindlasti tehtud peavad saama ning kes ja kuidas neid teeb.
Selged ja ühiselt läbi arutatud ootused tulemuste, tähtaegade ja meeskonna eesmärkide kohta ei vähenda mitte ainult möödarääkimise võimalust vaid tagab ka selle, et kõik on ühel lainel ja töötavad ühise eesmärgi nimel.
2. Segaduste vältimine
Pühade ajal toimub sageli suur hulk tegevusi nii kontoris kui ka väljaspool kontorit, mis meie tähelepanu töölt eemale viivad. Vääritimõistmiste vältimiseks leppige kokku konkreetne suhtluskanal, kus pühade ajal kõige tõhusamalt infot edastada saab. Olgu selleks siis regulaarne lühike e-kõne, vestlus Slackis või ühine Google Docs - leidke viis, kuidas olulist teavet kõigile samaaegselt ja kiirelt edastada.
See on oluline, kui näiteks mõni tähtaeg muutub, mille tõttu saavad teised kolleegid oma tööosaga alles hiljem alustada. Või kui keegi jääb pühasid tähistades haigeks ja ei saa paar päeva tööd teha. Või hoopiski kui üks suur ja oluline projekt sai enne tähtaega valmis ja kliendile enne jõule üle antud.
3. Paindlikkus ja kohanemine
Pühade aeg erineb igapäevasest töörutiinist väga palju - mõni sõidab Tartust Kuressaarde, et üle pika aja jälle lähedasi näha, mõni võtab aja maha ja naudib diivanil “Üksinda kodus” filmide nostalgiat. Karm reaalsus on see, et praegusel ajal võivad tiimiliikmetel võivad olla tavapärasest väga erinevad ajakavad või prioriteedid.
Soodustage avatud suhtlust töökoormuse ja kättesaadavuse kohta ning olge valmis vajadusel paar järgmist nädalat veidi teises tempost tegutsema. Julgustage tiimiliikmeid oma väljakutseid jagama ning teisi neid aktiivselt kuulama. Kuulake üksteist avatult ja hinnanguvabalt. Nii saate oma ootusi kohandada ning rahulikus ja toetavas meeleolus pühade aega nautida.