Siim Vahtrus: Müügiargumendid on mõnes olukorras möödapääsmatud
Müük läbi sisukate argumentide eeldab, et potentsiaalne klient on end seadnud ratsionaalse mõtlemise lainele. Reaalsuses ei põhine suur osa ostuotsuseid ratsionaalsel analüüsil - küll aga kasutatakse seda kaalukate otsuste langetamisel. Nii alustab müügiargumentidest artiklit Siim Vahtrus. Lugemine ilmus trükitult Äripäeva Koolituslisas, mis Koolituskonverents 2022 raames välja anti.
Siim Vahtrus: 5 head soovitust argumenteerimisel paremate kokkulepete saavutamiseks
Aasta lõpp on paljudele ettevõtetele tihedate läbirääkimiste perioodiks. Üüri- ja tarnelepingud, sisseostetavad tugiteenused - paljudel juhtudel on just aasta lõpp see aeg, mil on vaja selgitada, kas ja mis tingimustel jätkata senist koostööd või leida uusi partnereid. Mida seejuures teha ja mida vältida? Järgnevalt annab Äripäeva Akadeemia argumendi- ja läbirääkimiste koolitaja Siim Vahtrus viis mõtet, kuidas saavutada argumenteerimise läbi paremaid kokkuleppeid.
Loe lisaks
Siim Vahtrus: Kuidas müüa edukalt kalleid tooteid?
Kui odavama otsa toodete puhul töötab emotsiooni pealt ostmine hästi, siis mida kallim on toode, seda rohkem nõuab klient ostuotsuse langetamiseks konkreetseid põhjuseid ja kaalukaid argumente. Kusjuures alati ei pea seal taga olema aktiivne müügitöö, piisab ka ainult hästi argumenteeritud veebilehest, rääkis koolitaja Siim Vahtrus Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Loe lisaks
#räägimerahast: SpeakSmart õpetab, kuidas kasutada argumendioskuseid tööalases suhtluses
SpeakSmarti eesmärk on õpetada ja aidata pidada argumenteeritud ühiskondlikke ja tööalaseid arutelusid. „Me tahaksime, et kõik sellised arutelud põhineksid headel argumentidel. See tähendab, et esitatud mõtted on selgitatud ja põhjendatud ning sinna on juurde toodud tõestusmaterjal,“ selgitab Helina Loor, SpeakSmarti juhatuse liige. „Arutelus kuulatakse argumendid ära, vaadatakse, millised on neist tugevamad ja nende pinnalt tehakse ka vastavalt otsused,“ lisab ta.
Loe lisaks
Siim Vahtrus: Kas müügitegevust on võimalik tõhustada universaalsete argumentide abil?
Hea müügiargument on see, mis püüab kliendi tähelepanu ning paneb teda kas koostööd looma või vähemalt pakkumist lähemalt uurima, kirjutab SpeakSmart argumenteeritud suhtlemis-, läbirääkimiste- ja müügioskuste koolitaja Siim Vahtrus.
Loe lisaks